onsdag 9 december 2015

Hitta skräck-kaninen


Om jag vore en liten hare så skulle inte jag välja att hitta en favoritgrop i mitten av en ovalbana. Haren som hittat en favoritgrop i mitten av ovalbanan tänker inte så.

Juppe struntade fullständigt i den förvirrade lilla typen, han hade nog koll från början på "grästuvan". Det hade inte jag så jag skvatt till lite när grästuvan började springa.

Annars? Underbar masspepp i stallet. Alla ser att Juppe ser glad ut och är piggelin. Alltid öronen framåt, spetsade mot nya äventyr.

Någon: hade han haft ont så hade han talat om det, och slängt av dig.

Trösterikt.

Nu ska jag sikta in mig på att få svar på hur jag bäst tränar Juppe i morgon.

Jag har packat sadel, träns och hjälm i bilen. Tänker i alla fall försöka få veterinären att kolla när jag rider, istället för när jag longerar. Det borde väl synas bäst hur Juppe mår när jag rider?

Känner mig som en övertaggad biffig livvakt, jag har som sagt verkligen bestämt mig för att Juppe inte ska få en enda spruta till - i onödan. Behövs det så behövs det, annars inte. Och inte något annat hokus pokus heller. Basta.

2 kommentarer: