tisdag 1 december 2015

Gloppeti-gloppeti-gloppeti


Bättre väder i dag. Inga styltor alls!

Grusvägen och stallplan var som en hockeyrink, men ovalen var fin. Sadlade kompisen för att bara sitta lite, prova lite.

Vi traskade tillsammans några varv och sedan satt jag upp.

Äsch, inte kunde vi låta bli att tölta lite på en långsida. Och så lång tygel. Och så jogga lite en långsida. Och lång tygel.

Och - både jag och Juppe stramade upp oss. Vi satsade på en galopp. Juppe som är en snäll kille undrade om jag verkligen ville det? Galopp? Jajemen!

Vi gjorde ett nytt försök och vi var iväg. När jag väl andades kändes Juppe som vanligt faktiskt. Inga ojämnheter eller konstigheter så här på rakt spår.

Stackars Juppe blev lite lätt flåsig. När vi hämtat oss lite gjorde vi om det. :-))))))

Den här gången hade vi riktigt kul. :-))))))

Som grädde på moset kom ridskoleeleverna in på ovalen, jag och Juppe fick haka på. Det blev skritt och att rida in i skritten med buren hand. Nåja.

Och kort tempo tölt. Annica sa att Juppe såg fräsch ut. :-))))))

Vissa kvällar är bättre än andra.

2 kommentarer: