torsdag 26 november 2015

Fånflin och gäspar


Tror inte det finns en så härlig syn som den här. En Juppe med massor av kompisar runtomkring, men som ändå lunkar till staketet och vill gräva sig ut när jag kommer.

Torsdag betyder ju inte solskensritt i vanliga fall. Just nu är det turbulens på jobbet, och ja - då bestämde min kropp sig för att inte somna. Fruktansvärt irriterande. Stannade helt enkelt hemma från jobbet och sov ifatt på förmiddagen eftersom jag inte pallar att jobba utan sömn.

Juppe var piggelin och glad, jag var glad men ungefär lika piggelin som Patti:








 Man blir ju helt slut av att gäspa.




Smittsamt är det också.


Vi fick i alla fall en fin ridtur jag och Juppe. Nu tog vi hela grusvägsrundan som blir fem kilometer när uppförsbacken i skogen till Hallbo inkluderas. Tänker att uppförsbackar är bra.

Juppe vill smita lite i backen, jag stod i lätt sits och dämpade farten så gott jag kunde. Hoppas att det bara är ett utslag av att kompisen är otränad, så att det inte gör ont i uppförsbacken och han vill smita för den skull. Märkte inte antydan till hälta i alla fall.

På hemväg kunde vi inte hålla oss. Jag hoppade av och gick i nedförsbacken för att inte belasta Juppes bog, strax före en raksträcka hoppade jag på igen. Juppe och jag tänkte samma sak. Mjuk härlig grusväg - som gjord för tölt.

Jag var skräckslagen för att Juppe skulle ha ont, så jag var nog inte bästa ryttaren. Glömde både takt och allt vad det var, men töltade gjorde vi och vi fånlog ikapp.

Min fluffiga superkompis skulle ju kunna ta tillfället i akt och brassa, han har ju en del uppdämd energi. Det märks. Men han är en maräng och stannar på fläcken när jag ber honom. Gullgosse.


 Nöjd kiss efter promenix.


Och så omgruppering.
Undrar varför. Vem det är som bestämmer att nu ska vi blanda om här?






Jaha ja. In kliver bossen från vänster.
Det var väl något därifrån som jag inte snappade.

Nu hoppas jag att frisk luft och bra tur gör att jag sover som en Patti i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar