torsdag 29 oktober 2015

Längtar efter att få rida


Jävla sportstracker. Så trött på att appen lägger till minst dubbelt så mycket på sträckan. De galna raka linjerna åt olika håll är väl appens försök att hitta mobilmaster och täckning.

Juppe och jag knatade på i 42 minuter. Nu har mörker och spöken blivit vardag. Juppe hispar till lite ibland, men mest för att väcka mig tror jag.

På lördag ökar vi till 50 minuter. Tänker vara noga med att inte ha bråttom. Vi har inte bråttom.

Men kanske, kanske provar jag att sitta på Juppe på onsdag när jag är ledig. Då har vi knatat i 50 minuter ett par dagar och jag tror nog att grabben pallar det då.

Längtar som en tok att bara få sitta på ryggen på min Juppe i skritt. Undrar vad han tänker när jag sitter upp?

Älskade hästen vande sig ju snabbt igen vid träns och är så snäll att han själv gapar och fixar dit bettet. Han är så söt då, läppen blir lång som en snabel och han fixar och donar. Självklart med målet att få beröm - och en godis.

Får kanske börja med att promenera med sadel några dagar innan. Det är ju ett tag sedan han hade den på.

Som sagt. Längtar.

Den här veckan gör jag som jag lovat mig själv, tar en Juppefri dag. Det blir i morrn. Då blir det AW.

1 kommentar: