måndag 28 september 2015

Na na na na na månnddaaaagggg

Juppe, Juppe. Stirra in i mobilen då. 

Jag vägrar. Du ser dum ut.
Det gör jag väl inte? Lite glad kanske.


Vänta. AAAAaaa. Sluta dra mig i grimman!


Nu. Nu. Det blir perfekt! Trycka eller släpa dra, släpa dra?


Ge mig mobilen annars vill jag inte vara med!
Ge dig. Jag börjar få ont i kinderna. Det känns lite stelt i käkpartiet.


Trycka? Dutt, dutt?


Juppe? Försöker du äta upp mobilen?
Jag orkar inte med det också. Varför ler du? 


?


Ok. Skärpning.


Är min profil bättre? Jag tycker mulen ser så stor ut?


Titta! Den får ju inte ens plats!


Nehej Juppe. Du är helt perfekt!

Och i dag har jag handlat massor av byta bandageprylar, utifall att jag måste göra om det hele . . . 
I morrn är det tisdag!

Morgondagens jobbiga men förhoppningsvis vackra: begravningsgudstjänst ska hållas över en arbetskamrat som dog alldeles för ung. Hon var en krigare som kämpade in i kaklet men som inte orkade hela vägen fram till lungtransplantation.

Nu ska hennes mamma och hennes man orka med det som händer i morgon.

Och på kvällen kommer jag och byter bandage på Juppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar