onsdag 23 september 2015

Mineraler är Juppes ljuspunkt

Längtar efter Juppe varje dag när jag är på jobbet. Tänk om han kunde hänga med ändå. Övervaka kopieringar i kopieringsrummet kanske.

Men näej. Juppe står där han står och jag jobbar där jag jobbar.

Grabben blir glad när jag kommer. :-))))

Mest glad blir han när han traskat de få metrarna till pysselplatserna och får äta hö. Ofta är det ett gäng hästar runt oss, då njuter han lite extra.

Men - han blir också otålig och lite grinig om det inte händer så mycket. Nu börjar det märkas att det är trist med ben i paket.

Om hästar kunde le så skulle Juppe göra det när jag häller ut hans mineraler i fodertråget. Ah! Njutning! Slaskig mule som kör runt efter allra sista smulan med gottis. Synd att han inte får äta en sisådär 20 kilo mineralpellets per dygn. Skulle unna honom det.

Och visst sjutton var bandaget lite blött i dag igen. Han hade en rejäl blöt fläck på ena sidan av magen också, han lägger sig väl helt enkelt och sussar i sitt eget kiss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar