söndag 30 augusti 2015

Juppe drog som en avlöning

Det här har pållen drivit mig till:



Visst är det väl ändå underligt hur personligt man kan ta tjafs med sin häst. Tror det till stor del beror på att vi hästägare drillas så hårt att tänka och tro att vi måste vara hästens ledare.

Visst, det är vi som ska bestämma. Men ibland känner jag att det går till överdrift. En lättare urballning kan ju vem som helst råka ut för.

Speciellt om man stått i en aptrist liten hage väldigt länge.

Så försöker jag tänka. Men samtidigt öppnade jag en flaska rött och ringde pizzerian och beställde en härligt fet och slabbig calzone.

Juppes "promenad" blev kort i dag.

Det kändes lite underligt när jag skulle filma hans njutningsfulla bläddrande med nosen i stubbåkern. Varför drar han med huvudet utåt?



Ja, ja. Han är väl fortfarande lite stissig efter blåsten. Har ju blåst lite i dag med.

Tjena. Tror faktiskt grabben planerade en rymning på tidigt stadium.



Han drog som en raket i galopp längs stubbåkern. GLUÄK! Tänkte jag. VÄGEN!

Men nejdå, han var inte värre hysterisk än att han stannade för en tankning på godaste stället att beta. Hrmpf.

Och snabb hjälp att fånga in honom fick jag också gudskelov.

Juppe åkte direkt in i rutan utan att passera mer saftigt gräs. Han såg lite förvånad ut när jag lämnade honom så snabbt. Ingen idé att bli arg, men heller inget att uppmuntra.

Blir lite orolig att han tänker att han är starkare än mig och kan dra när han vill. I morrn blir det promenad med träns, och spö så klart.

2 kommentarer:

  1. Ha,ha,ha, han är som en levande gräsklippare! Men varför drog han? Blev han skrämd eller?
    Och där bestämde jag oxå vad som står på menyn imorrn, tack för det :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska jag vara ärlig så tror jag att det var ren och skär illvilja. Fast jag förstår honom, han börjar ju få upp lite flås och energi nu tack vare våra promenader. Jag tror det brast helt enkelt. P-r-o-m-e-n-e-r-a runt en stubbåker. No way Jose.

      Radera