tisdag 16 juni 2015

Tack för visat intresse

Jag kom och störde vd-Juppe mitt i maten. Jag upplevde inte riktigt att han hade tid med mig.


Lilla gumman. Det är marknaden förstår du, sa vd-Juppe.
Den är rätt hård just nu.
Man får jobba hårt för andelarna. 


Men vd-Juppe. Vi måste väl tänka långsiktigt också?
Rusta oss för framtiden. Stärka oss på sikt.
Sikta mot nya mål, men samtidigt behålla de värden vi har.


Mmmmm. Va?


Jo, jag sa. Vi måste väl titta långsiktigt på saken också. Vad sägs om en femårsplan?


Mmmmm. Toppen. Toppen, sa vd-Juppe.


Jag gillar en människa med lite ambitioner.


Ahhhh, allt roligt har ett slut. men några strån har jag kvar.


Mmmmmmm....


 Du, vd-Juppe. Vad sägs om att spara lite för framtida behov?
VA?


Jag hör vad du säger (men jag bryr mig inte).


 Du, trevligt det här. Men jag har inte riktigt tid.


 Du kan boka en tid med min sekreterare. Hon, äh, den där, äh. Ja, du vet.


 Menar du allvar vd-Juppe?


Oj, oj. Nu stänger marknaden. Bling bååååååånnngggg.
Där slog börsen igen för dagen.
Välkommen åter (lämna gärna morötterna vid saltstenen, jag tänker inte leka med din dumma pilatesboll som nu bor i min hage).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar