lördag 9 maj 2015

Envis - men känslig

Hälsade på Juppe i hagen i dag. Vi gjorde lite Följa John i hagen istället för promenad, har minsann fått rapporter om att han rör sig i hagen - ibland så det heter duga.

Juppe höll sig på sin kant, han kom ihåg gårdagen. Mycket artig, uppmärksam pålle. När han stannade när jag stannade erbjöd jag morot.

Juppe stod länge och luktade och begrundade denna morot. Jag tog en tugga. Han tittade uppmärksamt på mig. Nosade lite till och - vägrade ta en bit.

Ja, ja. Knepig grabb det där. Han har inget vidare förtroende för mig och mina godisar just nu.

Men kul att umgås med är han alltid. Utforskade hagen och hittade:


En noggrant undviken krollilja.


Och på andra sidan staketet mot lilla torpet till. Ett stilleben, en fågelholk som gjort sitt.


Och en backe fullproppad med krolliljor.
Kul med gamla torp och gamla trädgårdar. De är ofta fulla av skatter.


 ?


Får nog faktiskt lov att fixa Juppes bikinilinje om det där inte släpper. Jag står inte ut.


Fin är han, min lagom tjuriga och smarta häst.



2 kommentarer:

  1. Mycket fin, hoppas han blir bra snart så ni får jobba lite! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Räknar ned till onsdag när veterinären kommer så det gör ont! Tänk om vi bara finge skritta lite med mig på ryggen. Tack! Kram!

      Radera