tisdag 21 april 2015

Inte riktigt superimponerad

I måndags morse ringde jag hästkliniken Mälaren och hörde mig för om veterinärtid för att kolla upp Juppes hälta.

Trevlig kvinna berättade då om en veterinär som åker runt i bil utrustad med röntgen och ultraljud och allt man kan önska sig. Hon skulle be henne ringa upp och boka tid.

På måndag eftermiddag ringde jag igen och frågade om de glömt mig, möjligtvis. . .

I morse mejlade jag mina kontaktuppgifter igen, tänkte att kanske något telefonnummer saknades.

Och nyss, vid 14-draget på tisdag ringde jag upp igen och hörde mig för. Då hade den stackars kvinnan som tar emot samtal fått besked av veterinären att hon har en tid om TRE veckor.

- Men, är det så bra när det gäller en hälta? Eller det kanske inte gör något, undrade jag.

Det blev tyst.

Jag och Juppe var istället välkommen att komma in till kliniken. Här måste jag ju säga att jag blev skitsur. Jag har tagit ledigt på tisdagar för att njuta av våren. Vilket jag sa i måndags, det vore bra om veterinärbesöket blev av en tisdag.

- Vill du komma i morgon?

Suck. Nej. Jag ville inte komma i morgon, jag har ju ett jobb att sköta också. Eller, hade jag vetat igår att jag skulle behöva åka till Sigtuna hade jag ju bytt ledig dag. Men nu fick jag inte veta det.

Kort sagt. Jag nappade på en tid på tisdag i nästa vecka. Så fram till dess får Juppe och jag gå våra små promenader då. Och det gör inget. Men vilket knepigt bemötande. Och vilket krångligt sätt att boka tid.

Och nu ser jag att veterinären som jag och Juppe ska träffa har tandproblem som specialitet. Eh. Jag kanske ska boka om på en annan klinik helt enkelt? Vill ju ha någon som är bra på hältor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar