söndag 5 april 2015

En barracuda med dinglande snopp

Jag aktar mig faktiskt lite för grabbflockens bäbis just nu. Våren och hormoner har förvandlat honom till en barracuda med dinglande snopp.

Han muckar med alla. I dag var det gammelgubben Dunur som råkade illa ut. Tror alla får sin beskärda del. Och ryktet säger att kastrering är beställd, bäbis. Tuffa bud.


 Fridsam och betydligt piggare yogajuppe.


 Dunur och bäbis, nu kallad barracuda.


 Gnaga, gnaga.


 Jag ska ha din svans till mellis!


 Ah, han släppte!


 Skojade bara. Svans, mmmmmm.


 Är det det här som kallas pain in the ass?






Dunur: men herregud, släpp.
Barracuda: gfssffhhassjjjläpper tugg, tugg, gsshhhhaldrig.


Jag och Juppe smet iväg till ovalen. Juppe var betydligt piggare i dag, kan avslöja att Elisabeth Ardens 8 hour cream är perfa för skavsår även på hästar. Och ja, han är värd det. Punkt slut.

Vi tränade övergångar och galoppfattningar och en hel del tölt. Vi hade roligt båda två i typ 40-50 minuter. :-) Vi trivs på ovalen båda två, så är det bara.

Tillbaks i hagen var det samma procedur som den senaste veckan (veckorna?). Safir the boss står och tittar surt på oss när vi gullar. Så fort jag släppt iväg Juppe fixerar han sina mulna ögon på min ögonsten - och sätter fart.


Lägg märke till Safir till höger i bild. Inte ser han ut att vara en glad grabb?
Juppe bara: humtidumptidum, vissla, vissla. En bra dag på jobbet.


 Safir: du ska inte tro att DU ÄR NÅGOT!
Bara för att du har egen godismaskin. Jag vill inte ha någon, du kommer att bli fet och ful!








Tre kompisar till höger (mumlar i skägget): surgubbe. Djävla skitchef.
Tror att Dunur har svansen kvar också. Parkerad mellan två fridsamma homies.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar