tisdag 10 mars 2015

Jag ska åka till Island i höst!

Foto: Britta Pantzar/UppLEVA resor


Wohooo! Jag har fått semester och jag har anmält mig till UppLEVAS gårdsresa till Island i höst.

Ett litet tag hade jag ångest för att resan är så dyr. Äh, nu har det gått över. Det kommer ju att bli underbart.

Jag föreslog ett besök på Anton Pall Nielssons gård på norra Island, och sedär, ett sånt besök inklusive en clinic finns med i programmet. Jag har ridit några kurser för stränge men snälle Anton "Toni". Eftersom jag har ytterst få skämsgränser tvingade jag mig på hans fru som facebookvän också. Hon lägger ut fantastiska bilder från gården och från den dramatiska naturen runt gården.

Ska bli så roligt att se det på riktigt.

Programmet för veckan är makalöst roligt. Och - jag slipper att rida andra läbbiga hästar. Här räcker det att titta på. Bra. Vill inte rida någon annan tjusig islandshäst än min snygga Juppe. Så det så.

Känns roligt att ha en liten morot inlagd i hösten också. Det finns några lediga platser på resan. Ska du med?


4 kommentarer:

  1. ???Hur kan man åka till Island och INTE vilja rida??? Men, men, du kommer få en fantastisk resa, trots icke-ridning. Uppleva rules!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet att det anses lite underligt. Men - jag har verkligen ingen lust att rida andra hästar än Juppe. Visst, vet att det är jättenyttigt och bra och utvecklande och allt det där att rida många olika hästar. Vill inte. Nöjer mig med finaste pållen.
      Skulle bara få panik av att kastas upp på en pålle jag inte känner. Blä.

      Radera
  2. Haha, jag håller med Lotta men huvudsaken är ju att du är nöjd och känner att du får ut det du vill av resan :D låter hur kul som helst men lite för nischat för en hopp- och dressyrnörd som jag (vill nog ha lite mer långbenta hästar att titta på om jag ska vara helt ärlig).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va? Finns inget så långbent och snyggt som Juppe! Slank men ändå manlig, snygg men ändå ödmjuk! Och du har ju faktiskt fått upp mig på lite andra hästar, Garre t ex. Men näe, jag har verkligen inget sug på andra hästar just nu. Nope. Juppe är bäst. Och den där resan blir perfekt för mig, nörda avelsgårdar och TITTA på hästar. :-)

      Radera