torsdag 12 mars 2015

Frid och harmoni


Tänk så det är. Just nu är Juppe och jag inne i ytterligare en period av frid och harmoni.

Mitt goda humör börjar redan när jag ser att Juppe står och väntar på mig vid grinden, alternativt går mot grinden när han får syn på mig.

Om Juppe är värd ett fett bett på en morot då? Självklart.

I kväll körde vi räkna steg, byta gångart på ovalen. Vansinnigt kul. Både Juppe och jag blir alerta. Som avslappning fick Juppe jogga och jag står i något som kan likna fältsits.

Juppe kör ned nosen mot backen och ser ut som en hund som fått upp ett spår. Jag håller reda på tyglarna så att han inte kliver i dom, försöker att inte tippa framåt och hänger med helt enkelt. Tror att Juppe skulle kunna köra hur många varv som helst med det stuket.

Det blir också en rätt härlig takt i det hela, rogivande.

Hade tråkigt på jobbet i dag. Inte bra. Beställde en pälsfällarkam för 400 spänn. Hm. Ska bli rolig att testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar