tisdag 10 februari 2015

Engångsvärmare till fötterna


Vad tittar du på? Jo, ett använt paket med engångsvärmare. Finns en uppsjö av märken, just de här köpte jag från Granngården för 20 spänn.

Jag använde dem en dag när det var 15 minusgrader och jag skulle rida. Funkade jättebra.

Tydligen reagerar värmarna på syre, så det är bra om man har lite för stora skor, även om sulorna verkligen inte tar speciellt mycket extra plats.

Jag var ambitiös och klistrade fast sulan längst fram i tån med hela klisterytan. Det ska jag aldrig göra om. Att riva av halva klisterytan räcker, fick nämligen med mig halva skon när jag skulle få ut sulan igen.

Värmarna gav en behaglig ljummen värme, som räckte gott och väl de timmar jag var i farten. Rekommenderas!

Ser att värmarna säljs för tio spänn ibland. Då kan det vara läge att bunkra . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar