onsdag 21 januari 2015

Nåja, det får duga

Terminens andra lektion. Oj så osugen jag var innan jag åkte och oj så skönt det är nu. :-)

Vad ska jag säga. Jag och Juppe är inte riktigt i synk. Han vägrar att lyssna på mina halvhalter, han rusar iväg.

Annica tipsade om att ställa honom i en öppna och därifrån göra halvhalt - eller halt för den delen. Ska testa på allvar när vi är ensamma.

Ikväll skulle hela gänget köra en zigzag-bana, vid varje kon halvhalt - ta ut blicken åt rätt håll, och så vidare. Nja.

Men jag ska köra den på egen hand också.

På spåret körde vi göra halt - räkna till fem skrittsteg - trava tio steg - fem skrittsteg igen och halt. Jag blir för stressad när det är många hästar på banan, jag tror inte jag gjorde hela övningen mer än två gånger på hela lektionen.

Men - som en "klasskompis" sa också - jag ska köra övningen på egen hand. Superbra. Och till träliga pass på banan behöver jag verkligen inspiration. Tror faktiskt både jag och Juppe är lite lätt uttråkade. Jag vill galoppera i 180 i metertjock pudersnö, jag VET att han tänker likadant.

Och så tog jag med en clementin till Juppe i dag, läste på FB att många hästar är så förtjust i det. Juppe knep med läpparna och stirrade misstroget på mig. Är det inte lika bra att du slår ihjäl mig med en gång, sa blicken. Kanske det kanske. Tråkmåns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar