onsdag 10 december 2014

Stjärnklart och julavslutning

Sista lektionen för terminen ikväll. Så fort det har gått!

Vi hoppade upp barbacka igen och tränade på att känna efter var hästarna hade sina innerben i både trav och tölt.

Eftersom barnlektionen före oss fick lägga sig ned på sina hästar, alltså tippa bakåt och hamna med huvudet på rumpan så krävde vi det också. Eller kanske mest jag.

Så härligt. Annica höll i Juppes huvud och gav mig en stödjande hand när jag lutade bakåt. Så skönt.

Stjärnklart och bitigt i luften och under mig en Juppe som andades rytmiskt och djupt och som strålade upp värme mot mig.

En sådan madrass skulle jag vilja ha hemma, kan någon uppfinna en madrass som andas lugnt åt mig?

Lite julfika på det så var man ju liksom hemma. Längtar redan till nästa termin. Att få lektion en gång i veckan har gjort underverk med min ridning, och så är det ju så kul att vara ett gäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar