onsdag 31 december 2014

Fin trav, lira boll och gosa


De som känner mig och Juppe vet att vi har oändligt med tålamod båda två när det kommer till att borsta och kamma.

Det tog sin tid i dag att gå igenom Juppesnupp. Fint sällskap hade vi. Hittade inga sårskorpor eller underligheter. Skönt.

Körde en sväng på ovalen, en ganska lång liten sväng. Galoppen som jag trodde att Juppe var sugen på gick sådär. Det kändes helmysko, beror antagligen på att jag är stel i vänster ljumske/ryggslut.

Traven blev kanon. Den njöt vi av. Jag stod i stigbyglarna och lät Juppe jogga loss.

Spelade lite boll med Matilda på vägen tillbaks till stallet. Juppe blev riktigt till sig och fick in några klockrena träffar. Jag leker för lite med honom!

Matilda blev impad. Jomen, han är säker min pålle. Ska rota fram hans boll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar