fredag 17 oktober 2014

Vem är bäst på att köra hästsläp?

Ho! Ha!

30 mil med pålle i släp bakom bilen, vad är väl det? Piece of cake.

Eller, jo, det gick fantastiskt bra. Det var till och med kul. Juppe var lättlastad som vanligt, men kanske lite storögd när vi väl släppte ut honom på Återgården i Hälsingland.

Vi fick ett fint och trevligt mottagande. Stallchefen lovade att ge Juppe både mellis och kvällsmat och frukost i morgon bitti. Så skönt!

Och Ulrika Backan hittade snabbt en ledig och fin hage till grabben. Dubbelskönt.

När jag tittade till gossen efter att ha snabbstädat släpet så stod han och tittade hänfört på grannen i hagen bredvid. Han trivdes.

Då kunde jag åka och muta min gisslan (mannen i mitt liv) med restaurangbesök i Bollnäs. Det blev ett ganska nyöppnat O'Learys i centrum och klassikern Fish'n'chips. :-)

I morgon rider jag första lektionen för Toni. Blir bra det. :-))))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar