torsdag 25 september 2014

Oooooiiiiiiiii

Putsade på Juppe. Pratade med trevlig stallkompis som jobbar på bank men som också är utbildad hästmassör, det lät som om det kunde bli en liten kurs för oss Bäjebyare. Viftar eftertänksamt med öronen, det gjorde Juppe med. Och log.

Tog en lätt runda för att kolla gångarterna. Det var traven som krånglade en gång, annars gick det kanon. :-)

Juppe frustar när han fattar att vi ska in på ovalen. Han trivs där!

Nu putsar jag på sadeln, tränset, hjälmen och har mätt ridspöet. Spöt får ju inte vara för långt, mitt klarar sig.

Hu. Snart är det dags.

Det är nu mitt vuxna, förnuftiga jag säger: du tävlar inte mot nååååågon annan än dig själv. Se till att ha roligt. Kommentarer från domarna blir en bonus hur det än går. Vilken härlig dag det blir! Så modigt att väga anmäla sig. Precis det du lovade dig själv att våga göra.

En mycket trumpen treåring som också bor innuti mig stampar med en liten ilsken fot och vrålar: neeeeejjjjj, tänk om jag kissar på mig/kräks/rider över domarna. ALLT kan gå fel. Buhuuuuuuuu. Jag viiiiillll inteeeeeee.

Självklart säger mitt vuxna jag med sonor stämma: nu får jag ge mig. Det här är inte hela världen. Så. Gå och lägg sig och sussa gott och så blir det en fin fredag i morgon. Då ska vi packa bilen så att allt är gjort. Blir fint det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar