söndag 24 augusti 2014

Juppe fick inte följa med

Min man Jesper som generöst erbjudit mig att kalla både honom och hästen för Jusper (har sluntit med tungan några gånger) och jag har kryssat till Åland. Juppe fick stanna hemma.

Är det bättre klang i Juspiter?

I lördags red jag honom en knapp timme, han hittar på de mest makalösa hyss för att slippa hålla den gångart jag vill. Då slänger vi väl i backen då, tänkte jag och passade in Juppes rumpa i en uppförsbacke på en åker. Då bidde han sur, gossen.

Tror egentligen att han behöver lite semester från mig. Jag känner igen det här. Han är apless helt enkelt. När kurser och flytt och hela konkarongen är på plats så ska han nog helt enkelt få vara häst rätt och slätt en vecka. Eller en knapp vecka. :-)

Han slapp mig i alla fall i dag. I morgon blir det heller ingen ridning, då är det after work på jobbet. Men på tisdag - då är det lektion. Tjohoooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar