lördag 7 juni 2014

Suttit hästvakt i dag

En skön och härlig dag fick vi i dag med. Sen förmiddag gick jag upp till stallet för att bjuda Juppe på en dusch.

Han har blivit så svettig nu när det varit varmt och han fått galoppera bort fett längs diket att jag tänkte att det nog vore skönt att få pälsen genomsköljd och soltorkad.

Han påminde mig starkt om två mig närstående tonåringar (en är i alla fall det fortfarande) vid väckningstid på morgonen.

Ni vet, det där: JAAAAA, JAG SKAAAAAAAAAAAA!












Fast han var nöjd efteråt.

Och framåt kvällen fick vi en dryg timme i skogen med tant Fluga. Mycket trevligt.

Och på kvällen fick jag pussa alla mular godnatt, dela ut mat och sjunga vaggsånger. Fast det var nog bra att jag tog hjälp av min man vid uppsjasning ur hage, damerna var inte helt övertygade om att det var dags att gå och lägga sig.

Och oerhört listiga, listiga jag hade kommit ihåg att stänga lunchgrinden. Moahahahahahaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar