måndag 16 juni 2014

Jag ska jobba med MIN vänstersida

Anmäld till sommaryoga, två timmar varje förmiddag under första semesterveckan. Check.

Satt upp från "fel" sida idag, och drog runt både sadel och mig själv. Hrmpf. Ska bara kliva upp från den sidan.

Ifrågasatte varför jag ville köra rundan runt favvodiket medsols. Självklart slog jag mig själv på fingrarna, och så tog vi den motsols.

Känner hur hela min vänstra sida knorrar och stretar emot, men det har den inget för.

Och Juppe som var som en tröttsam studsboll igår var som en liten chokladmuffins idag. En goseplutt som faktiskt lyssnar på mina halvhalter och bjussar på tölt som känns helt okej. Och galopperar med för den delen med glatt humör.

Vi höll igång i 50 minuter och han blev knappt lite svettig under sadeln, så jag tror han har ganska bra kondis helt enkelt. Bra det för en liten tjockis. Önskar jag kunde säga detsamma.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar