tisdag 8 april 2014

Juppe backar bort från mig på kommando




Ja, vad gör man en regnig kväll i april när bästa gossen sparkat av sig höger baksko - igen.

Man går ut till lilla ridcorallen och myser. Juppe var på riktigt uselt humör efter en dag ute i hällregn i hagen. Kanske var han också fortfarande omåttligt sur för att han fick halva skägget bortryckt av mig igårkväll när gunstigjunkerligisterna bestämde sig för att dra ner till stonas hage när det var dags att gå in för kvällen.

Tror faktiskt en hel del av de anklagande blickarna gick ut på det.

Som man bäddar får man ligga Juppe. Mer är det inte med det.

Kvällen blev trivsam i alla fall, som ni ser. Han är ju en gudomligt begåvad häst. Ovanligt klok och därtill söt så man svimmar.

2 kommentarer:

  1. Mycket duktig häst! Finns det någon vits med detta? Alltså har man nytta av det eller är det bara en kul grej?
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näej, det finns nog ingen större vits med det här. Jag har bara upptäckt att vi båda faktiskt njuter av lite lättare trickträning. Juppe tycker att det är spännande att se vad jag ska hitta på nu och blir på gott humör. Och jag känner mig påhittig, klok och vacker. :-)

      Radera