söndag 9 mars 2014

Tömkörningspremiär!

Ah, vilket härligt ord förresten. Tömkörningspremiär.

Juppe såg lite lättare misstänksam ut när jag fick låna en tömkörningsgjord av stallägaren. Jag lade en vojlock under innan den spändes fast under magen. Jag vill inte att snuppelito ska få skav.

Jag trodde att det skulle vara lugnt med Juppe att använda ringarna längre ned på gjorden, då ligger tömmarna mer bakom rumpan på Juppe - men det blev lite för mycket nyheter på en gång.

Tömmarna flyttades upp till översta hålet och då blir dragpositionen lite mer lik den från en ryttare som sitter på ryggen.

Det gick fint! Jag tömkörde från båda hållen och Juppe gjorde som jag bad. Det är svårt att stå stilla utan att göra något, det märktes här också. Alltså att Juppe ska vänta på att jag ska säga till att det är okej att traska på igen.

Vi blev så glada att vi testade att trava lite bredvid varandra också. Kul! Nu har vi något nytt att göra någon dag i veckan, tror Juppe verkligen uppskattar det. Han blir lite avig och trist när han är uttråkad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar