söndag 30 mars 2014

Bro - det är väl ingenting?



Vi var i farten någorlunda tidigt idag, jag och Snuppis, för att slippa söndagsåkande motorcyklister.

Det gick bra. Vi tog sats mot Näs, och eftersom jag tyckte att vi skulle iväg så slarvade jag med markarbetet före uppsittning. Note to self: gör inte det.

Det tog ett tag innan Juppe slappnade av, och är inte han med mig så blir det inte så kul att sitta på hans rygg.

Idag var första gången som Juppe glatt och villigt traskade över bron, utan att fundera på om det verkligen är nödvändigt. :-)

Motorcyklarna bytte vi ut mot en liten överraskning längre fram, en väldans bred traktor på en smal grusväg, och en grävskopa på det. Det jobbades med ett dike.

Jag bestämde mig för att vi gillar stora maskiner, jag och Juppe. Ju större desto bättre. Jag satt av och gick med mycket kavata och bestämda steg längs traktorn som stod och brummade med motorn på. Juppe nitade en gång, men följde sedan efter. Vi gick längs rumpan på traktorn för att precis slinka mellan den och grävskopan och byta sida på vägen.

Marängen brydde sig inte nämnvärt.

Och ja, sedan var det bara att njuta av den vita brevlådan, svanar, tre rådjur och det vackra vädret.

Juppe var på något sätt lite spänd och det gick inte att få till en tölt som kändes okej, men han traskade i alla fall glatt framåt. Bra det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar