fredag 14 februari 2014

En timme på ridbanan

Vi hade det trivsamt jag och Juppe när vi sakta kom igång på ridbanan. Toni skulle vara stolt över mig, jag börjar alltid med markarbete. Det känns riktigt bra att få lite koll på dagsformen från backen.

Juppe försöker streta emot och ta tygeln, han är inte helt övertygad om det där med att han ska gå i form. Men det kommer, det kommer.

Det är faktiskt länge sedan vi töltade, så det gjorde vi ikväll. Satt där på ryggen på Juppe som tuffade på och tänkte på hur svårt det var att tölta i början. Då gick det korta bitar, nu tjoffar vi på varv efter varv och kan till och med göra en yvig volt tillbaka och byta varv.

Det går framåt.

Jag klappade både mig själv och Juppe på axeln/manken.

När det var dags att skritta av gick vi in i stallet och tog av sadeln och högg med en pall ut.

Det är helt okej med Juppe att jag rider barbacka, det är lite läbbigt men härligt också. Varenda muskel på Juppe känns och jag behöver bara vifta på lilltån för att han ska känns hjälperna.

Det blev en timme på banan! Tiden går fort när man har roligt. Skönt att få försvinna in i ridandet och bara tänka på det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar