tisdag 14 januari 2014

Räcerjuppe och jag och balansen



Idag fräste vi fram över vår grusväg, nu snöbelagd, jag och Juppe. Det är så jädra kul att ha en häst som vill jobba, han tuffar på i tölt och jag försöker känna efter om det är passigt eller rent.

Blir jag osäker så lägger jag in en liten sväng här och där.

Juppe ångar på längre och längre stunder utan att bryta av till trav när det passar honom.

Vi kunde inte hålla oss. Det blev ganska mycket galopp också längs ett dike på åkern nedanför vårt hus. Jiiiiihhaaaaaa!

Även här var Juppe en bra kompis. Det känns konstigt att han så sent som i höstas bara drog iväg med mig i galoppen. Det här känns mycket sansat och väldans lyhört från Juppes sida. Kan det bero på att han får en godis rätt så ofta när han stannar för mitt hooooo. :-)

Balansen då? Ja, det får jag verkligen öva på. Känner mig väldigt vinglig när jag sitter i sadeln. Jag hoppas att det lite grand beror på alla lager med kläder som halkar runt mellan mig och sadeln, men bara skylla på det kan jag inte göra.

Juppe kanske har övat upp konditionen i hagen?

Tror pållarna övar på lambada eller tango i smyg:



Förutom att krafsa upp det goda gräset alltså. Hela hagen ser ut som en stor fin teckning över komplicerade danssteg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar