måndag 16 december 2013

Ofsi i städtagen


Ofsi fick låna Oskans box när han skulle vara sällskapsherre åt stallets drottning Baldursbra. B har ont i hoven och måste stå inne ett tag. Det är en prövning både för henne och för hennes stoflock. De vill inte vara ifrån varandra en sekund.

Till nöds får annat sällskap duga i stallet. Och Ofsi tog chansen så här inför jul. Här ska fejas!




B tittar på, och har samtidigt koll på om jag möjligtvis kan bjuda på en äppelgodis när jag ändå går förbi. Hon har noll respekt för mig, lilla kryp till människa, men mina godisar duger. Alltid något. :-)

Juppe och jag då? Vi hade fint sällskap i skogen idag av Fluga och Carolin. Grått, disigt och slaskigt men härligt ändå. Och våra stabila hästar klarade också att det var en skogsmaskin som höll på att avverka relativt nära. Puddingar är dom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar