måndag 7 oktober 2013

Yes, rundan till fornborgen Näs avklarad

Ah, det märktes att Juppe var sitt vanliga jag idag. Phu. Skönt.

Då kör vi svängen förbi Näs, tänkte jag. Och kunde inte låta bli att gulla lite. Kolla här, världens sötaste suraste mungipor:





Okej, la undan kameran. Två timmar tog turen, bara för att vara lite crazy tog vi den åt motsatt håll idag. Som vanligt vågade inte Juppe gå över bron utan följde efter mig. Lite stirrigt vid brevlådorna. Sedan blev det lugnare.

Sol. Höstlöv. Kossor. E18-muller låååångt borta. Två fina timmar utan speciellt mycket stiss.

På hemvägen gick det bra att gå över bron. Det fick till och med bra att titta på en långtradare en bit från vägen, och vare sig vi ville eller inte - det gick jättebra att möta en långtradare på supersmala vägen, då hoppade jag av och ledde för säkerhets skull.

Så här glad var pussgurkejuppe när han kom hem:







Öh, hallå? Ni har stängt till maten. Det är mitt på dagen och vi stadiga grabbar ska klara oss på ... det här?


Söta hovskägg har du fått också Juppe. Väldigt snygga vinterstövlar faktiskt.




Då blev det dags för lite manlig samvaro. Någon måtta på tjåligheterna får det vara. Skönt att Ofsi och Juppe är kompisar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar