lördag 5 oktober 2013

Sedär, allt ordnar sig

Spöregn, regnpölar, lera och doftande skog. Och en stallägare som måste ta en runda med sin häst. Som nog faktiskt är en av min hästs bästisar.

Det var en helt annan pålle som klev in i stallen på kvällen än under dagen. Lugnare. Gladare.

Men - den jäveln försökte springa ifrån mig i hagen igen. Nu röt jag åt honom när jag kom ifatt. Då stod han still och fick på sig grimman.

Det blev en undebar tur i en fuktmättad skog, utan speciellt mycket ljus alls. Så skönt.

Juppe fick gå före på rundan som han kan, tydligen kan han den från motsatt håll också för han höll friskt tempo. Kul! Jag har en häst med lokalsinne!

Inatt fick han stå inne i stallet. I morgon åker den andra hagkompisen som han bråkat rätt rejält med på sista tiden. Och så kommer det en nygammal kompis på eftermiddagen. Antagligen bestämmer han över Juppe. Vi får se. Spännande tider.

Kanske har helt enkelt Juppe också varit lite ledsen över att hans bästis åkt iväg på inridning? Han har helt enkelt inte varit sig lik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar