torsdag 4 juli 2013

Lastbilar - helt okki. Bromsar - inte okki alls!

Ska hårdgoogla på det där med att koka egna antiflug och antibromsdekokter vrålade jag åt mannen när jag kom hem efter en knapp timme i skogen med Juppe.

Pröva mygga, sa han.

Gah! Juppe knallade snällt iväg på skogspromenad med ett lätt söndertuggad bakben. Killkompisarna är inte snälla alla gånger.

Typ fyra lastbilar med blinkande ljus, hojtande gubbar och brummande motorer höll till på vår lilla byväg som ska asfalteras. Läbbigt?

Nä, inte vidare värst eller inte alls.

Flugor, bromsar och andra flaxande jobbiga stickande saker - jätteläbbigt!

Usch säger jag. Juppe var superduktig men hade det jättejobbigt. Jag glömde så klart att spreja honom med flugmedel innan vi stack iväg, blev så stressad av det tuggade benet som ändå inte visade sig innebära hälta. Lite varmt i benent, lite otäckt, men inget farligt.

Recept, anyone? Tips på medel med femton dödskallar på innehållsförteckningen? Har nämligen inte hittat något som jag tycker hjälper jättebra, det bara luktar lite tjära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar