måndag 29 juli 2013

Framhjulsdrivningen saknas

Började gulla och putsa med gossen inför en sällsynt eftermiddagsritt. Det har varit så varmt att det absolut inte har gått att rida före 20.00. Men idag tog vi sats.

Ända in i stallet, där tog det stopp. Juppe har tappat en sko på höger fram. Hrmpf.

Juppe fick busa i hagen och jag fick äran att prova på att ha en handhäst. Blev erbjuden tanthästen Fluga (min absoluta tantfavorit), skön som en nedsutten chesterfieldsoffa. Skulle inte drömma om att ställa några som helst krav på henne, jag åker med helt enkelt.

Som handhäst fick jag Anton, stallägarens dotters lilla shettis. Men tillhörande femåring på.

Det gick jättebra! Svårt som bara den att skona Fluga från ryck och drag från lilla Anton, men Fluga skötte det hela galant. Hon bet Anton i halsen när han ryckte förbi henne. En tant kör man inte med så lätt!

Och dottern klarade trots sina fem år nästan en hel timme till häst. Det tycker jag är imponerande. Vad månde bliva?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar