tisdag 23 juli 2013

Börjes billiga vintertäcke sitter som en smäck

Sista dagen på ridlägret avslutades med en sväng till Börjes ridsportbutik i Bro.

Jag har verkligen hållit igen på suget efter att köpa prylar till lilla hästen. Dels för att jag hårdamorterar på lånet jag tog för att köpa honom, dels för att jag vill vara säker på att det jag köper är bra och funkar till isisar.

Den här satt som en smäck på Juppe!



500 spänn för ett vintertäcke med bra med fyllning och perfekt passform. Det är riktigt bra tycker jag. Halsdel finns tyvärr inte i samma märke, men det kan man tydligen köpa till vilket som, knäppena på täcket ska funka med andra märken.

Tråkigt att köpa vintertäcke så här års? Näej, jag tycker det är skönt att vara förberedd, slippa jäkta och kanske köpa för dyrt i sista sekunden.

Och eftersom Juppe tycker om grönt och orange slog jag till på en orange vojlock också, som iiihhh, kostade nästan lika mycket som vintertäcket. Vill Juppe vara fin får min plånbok lida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar